review·Skincare

NUXE: Rêve de Miel

Wie mij kent weet dat mijn make-up verslaving is begonnen bij lippenbalsems. Als kind had ik een volle schuif vol lippenbalsems, wat uiteindelijk overging naar lippenstift. Vandaag review ik kort één van mijn favorietjes.

Deze fantastische voedende lippenbalsem is een concentraat van weldaden dat de meest uitgedroogde en gekloofde lippen voedt, herstelt, kalmeert en beschermt. Zijn heerlijke, smeltende textuur maakt gedroogde lippen opnieuw soepel en comfortabel. De unieke textuur en smaak met een subtiele toets pompelmoes maken er een echte must have van.

nieuwe achtergrond (6 van 16)

Het merk NUXE wou natuur met luxe combineren. Ze hebben een groot assortiment aan lichaamsverzorging, skincare en oliën. Een bekender product van hun is de NUXE Huile Prodigieuse, waar ik trouwens ook fan van ben.

nieuwe-achtergrond-7-van-16.jpg
Ingrediënten

Dit is de samenstelling. Rêve de Miel is samengesteld uit 78% natuurlijke producten, zoals bijenwax, sheaboter en noem maar op. Er zitten ook geen parabenen in.

Verpakking

nieuwe achtergrond (8 van 16)

De verpakking voelt stevig en luxe aan. Het product zit in een glazen potje met een stevig plastic dekseltje. Het enige nadeel vind ik wel dat ik het nogal lastig vind om mee te nemen. Daarom staat hij bij mij gewoon in de badkamer. Nadat ik mijn tanden heb gepoetst en mijn gezicht gereinigd breng ik er een laagje van aan. Ze hebben hem ook in stickvorm, misschien moet ik die ook maar eens kopen. Dit potje bevat 15g.

Swatch

nieuwe achtergrond (9 van 16)

De textuur is vrij dik, maar met de warmte van je vingers en lippen smelt het. Het voelt heel zacht en verzorgend aan, echt als een soort dikke boter die je op je lippen smeert. De geur vind ik echt zalig, het ruikt naar pompelmoes, dat is één van mijn favoriete geuren als het op fruit aankomt.

De balsem voelt enorm verzorgend, als ik hem ’s ochtends aandoe, voel ik hem ’s middags nog steeds. Het lijkt ook niet alsof je niets op je lippen hebt, het is niet glanzend maar mat. Misschien ideaal voor bv. een man die verzorgde lippen wil, maar niet met een glossje wil rondlopen? De balsem voedt en herstelt mijn lippen. Natuurlijk blijft dat gevoel niet, maar dat heb ik met elke lippenbalsem. Ik denk dat dit misschien komt omdat ik vroeger non-stop lippenbalsem droeg, mijn lippen zijn niet anders gewoon.

Je kan er ook makkelijk een lipstick boven dragen, omdat de textuur niet vet is. Zo blijven je lippen gedurende dag gehydrateerd.

nieuwe achtergrond (10 van 16)

De foto zegt genoeg denk ik? DIKKE AANRADER!

NUXE Rêve de Miel kost €12,90 is te koop bij de apotheek, maar ik kocht de mijne op lookfantastic.

andere producten gebruikt:
– maybelline dream fresh bb cream ‘medium’
– maybelline lumi touch concealer ‘2 fair’
– clinique chubby stick ‘curvy contour’
– essence pure nude powder
– essence cubanita highlighter ‘mi corazon’
– nyx micro brow pencil ‘taupe’
– NUXE rêve de miel

💋 Silke

2 gedachten over “NUXE: Rêve de Miel

Geef een reactie

