Reinigen·Skincare

Skincare/Reinigings Routine

Vroeger was ik hier totaal niet mee bezig, erger nog: ik haalde mijn make-up er soms zelfs niet af en ging zo slapen. Na een tijd begon ik mij toch te ontschminken en deed ik ’s ochtends dagcrème aan. Als je benieuwd bent naar hoe mijn routine er nu uitziet, lees dan snel verder!

’s Avonds ontschminken & verzorgen

The lazy way:

IMG_5702

En hiermee bedoel ik, als ik van een feestje kom en ik heb écht geen zin om mijn make-up er af te halen. Effe snel met het doekje over mijn gezicht gaan en bed in. Deze Yes To Grapefruit correct&repair doekjes zijn wel oké, ze stinken niet te hard en ze irriteren mijn huid niet, maar ik wil graag  de micellar wipes van Simple eens testen.

The iets mindere lazy way:

IMG_5705

Voor als ik echt moe ben maar ik wil mijn gezicht toch verzorgen. Ik doe het Garnier Micellair Water voor gevoelige huid op een watje en ga daarmee over mijn hele gezicht. Daarna neem ik een proper watje en doe ik er de Kiko Shine Refine Tonic op, deze bevat 2% salycilzuur. Als ik geen make-up heb gedragen doe ik enkel het laatste trouwens. Je gezicht tonen is echt belangrijk, sinds ik deze gebruik merk ik een duidelijk verschil in onzuiverheden.

IMG_5707

Als laatste masseer ik het serum-in-oil serum van The Body Shop in mijn huid.

The normal way:

IMG_5706

Hoe ik het bijna altijd doe (tenzij ik die dag geen make-up droeg). Ik maak mijn gezicht nat en masseer dan de Nivea reinigingscrème (als ik waterproof mascara draag gebruik ik kokosolie) in mijn huid, in ronddraaiende bewegingen. Ofwel gebruik ik mijn Estée Lauder Advanced Night Micro Cleansing Foam. Dan neem ik een doekje en kuis ik alles af. Vervolgens neem ik een watje met mijn Kiko toner om zeker te zijn dat het helemaal proper is.

IMG_5708

Daarna breng ik mijn Olaz anti-wrinkle oogcrème aan, gevolgd door mijn The Body Shop serum. Als laatste gebruik ik het Superlash wimperserum van Kruidvat, deze werkt trouwens echt! Hier ligt nu Carmex, maar ik doe sowieso elke ochtend en avond lippenbalsem aan, anders kan ik niet slapen (echt waar).

20631675_10214235738629955_426656381_n

Stel dat ik zie dat ik een puistje krijg, dan neem ik een wattenstaafje en dip ik in mijn Mario Badescu Drying Lotion, en stip ik het op de puistjes. De dag erna is de zwelling/roodheid minder. Looks very sexy.

 

’s Ochtends reinigen & verzorgen

Eerst spoel ik mijn gezicht gewoon met water, dat is goed om wakker te worden. Ik doe wat micellair water van Garnier op een watje en ga daarmee over mijn gezicht.

IMG_5040

Ik doe opnieuw mijn Olaz anti-wrinkle oogcrème aan. Daarna breng ik mijn dagcrème van La Roche-Posay aan, daar heb ik trouwens een review over geschreven, die vind je hier.

Dit was dus mijn routine. Moest je je afvragen waar ik bepaalde producten heb gekocht, mag je dit altijd vragen.

💋 Silke

Geef een reactie

